הבלוג של רחל פארן לאנשים שאוהבים ספרים

הפיה האמיתית – כתבה מאיה גז, אייר רמי טל

Spread the love

המציאות שבאגדה או האגדה שבמציאות.

מאיה גז כתבה ספר נפלא על יחסי ילדות ואימהות, על אהבת האם לבתה ועל הערכת הבת לאימה.

הספר מלווה בציורים מלאי הבעה ורגשות. ציורים צבעוניים ועדינים שהם המשך ישיר לסיפור.

אלמה הקטנה ישנה ללא גרביים ובבוקר מוצאת עצמה בגרביים. למחרת היא מתעוררת מכוסה ועטופה. לשאלתה, מי כיסה אותה וגרב לה גרביים?  עונה אימה, שזו וודאי פיית השמיכות ופיית הגרביים, שדואגת לילדים בלילות. לפיה יש משרד, שבו עובדים בנים ובנות פיות, כמעט ללא חופשה, ויוצאים לטפל במי שזקוק לעזרה.

אלמה אוהבת פיות ורוצה לבדוק מהו המשרד של הפיות. חקירה פרטית שלה מגלה לה את האמת. האמת שידעה בתוך תוכה. הפיה הדואגת והמסורה, זו שמכסה וגורבת גרביים, זו שמלטפת באהבה אותה בשינה היא אימה.

אלמה מתרגשת מהגילוי שהפיה היא אימה. פיה אמיתית ללא שרביט וכנפיים, אך עם לב מלא באהבה ודאגה לילדתה. אלמה מחליטה לגמול לאימה באהבה על אהבתה וכותבת לה פתק אוהב.

כל ילד חווה את הרצון לפגוש בפיה קסומה מרחפת עם שרביט שתעשה עבורו קסם. פיות באגדות עוזרות לילדים לפתח את הדמיון, לחשוב על משאלות ועל הרצון להגשימן.

הספר “הפיה האמיתית” הוא ספר קסום ומציאותי. ספר שמעמיד בפני הילד את המציאות של החלום ובעיקר את אהבת האם. האם שתמיד דואגת ותהיה שם. בדיוק  א יידישע מאמע. ספר שמתאר את רגשות האם ורגשות הילד.

אני רציתי מאוד לחבק את אלמה המקסימה והרגישה. אלמה שיודעת להעריך ולהחזיר אהבה לאימה. אלמה כשמה כן היא, נשמה. ולאם רציתי לטפוח על הכתף בהערכה.

לספר מסר חשוב והוא אהבת האם לילדיה, גם אם היא אינה נמצאת בקרבתם בכל שעות היום. מסר חשוב בדור שבו האימהות עובדות שעות ארוכות ונעדרות מהבית.

באמצעות הספר ניתן לפתח דיאלוג בוגר על נוכחות האם ואהבת האם לילדיה. שיח חשוב במערכת היחסים במשפחה.

את ההשראה לסיפור קיבלה מאיה גז בעקבות מחקר שערכה ביד ושם בנושא “שינוי דפוסי האימהות בגטו ורשה”. על כך תוכלו לקרוא כאן  הספר יצא לאור גם ביידיש.

הספר “הפיה האמיתית” כתוב בשפה הקרובה לילדים. אין בו עומס פרטים והוא מעביר את המסר באופן משכנע.

יופיו של הספר הוא המסר שלו והציורים הנפלאים שובי העין והלב.

 הציורים של רמי טל, המאייר המוכשר והמועדף עלי, קסומים ומציאותיים, ציורים מלאי צבע ועדינות, עד שמתחשק להיכנס לתוכם ולעוף עם הפיות למשרד שלהםן. כן….. אני רוצה לעוף עם נעלי חד קרן על העננים.

 מאיה גז היא חוקרת שואה וחוקרת תרבות צרפת, בוגרת הסורבון בפריז. מאיה היא מרצה, עיתונאית וסופרת. אישית אני ממליצה לשמוע את ההרצאות שלה על פריס ותרבות  צרפת, שהן חוויה מרתקת.

הפיה האמיתית. כתבה: ,מאיה גז, אייר: רמי טל

הוצאת סיגליות, 2020

לגילאי 4-7 ולכל אימא 

ניתן לרכוש את הספר “הפיה האמיתית” במבצע  בחנות המגדלור

תגובות בפייסבוק